torsdag 5 augusti 2010

Blandade stilar


Jag gillar både nytt och gammalt och blandar gärna dessa stilar.
Handla och göra fynd på loppis är så roligt när man hittar något riktigt bra!
Det vita skåpet är köpt på Blocket och sedan har jag målat det och satt tyg i glasdörren.
Jag tycker också att det går bra att blanda Ikeasaker med designsaker och loppisfynd med små butiksfynd!
Jag läste en gång väldigt kloka ord när det gäller inredning:
"När du handlar något nytt ska du inte tänka på om du har någonstans att ställa det, tycker du om det, köp det. Du hittar en plats!"
Det är sant, hemmet blir mycket mer personligt om man fyller det med saker man gillar!

4 kommentarer:

  1. Är det en lampa i mitten? Från IKEA? Om det är den så ville jag köpa en sådan och maken...han fick andnöd, så det bidde ingen sådan lampa.

    Nu köper jag lampor UTAN maken...

    HA! Du fick dit namn/url!!!

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte annat än att hålla med. Det är genom att samla alla saker som man själv gillar, som man skapar sin alldeles egna och personliga stil.

    Jätte fint collage du gjort dessutom. Vad har du använt för program till det?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej hej, givetvis är jag nyfiken på hur du bor :). Såååå fint och mysigt! En liten fråga. Vart har du köpt din oreganoskylt. Är på jakt efter sånna men har inte hittat några men denna var superfin. kram kram

    SvaraRadera
  4. Bra sagt!
    Just den inställningen när någon säger "KÖP" gillar jag också.
    Ditt bildcollage skulle kunna passa i vilken heminredningstidning som helst!
    Kram

    SvaraRadera