torsdag 25 november 2010

Julpyssel

I går var jag på blomsterkurs med fyra vänner. Det var deras present till mig när jag fyllde år. Supertrevligt!
Vi fick göra en krans och en bordsdekoration.


Jag älskar att pyssla och det var kul att lära sig vad man kunde använda, hur och hur man bäst fäste de olika sakerna.


Det färdiga resultatet!


Man kunde välja att häng den eller ha den liggande. Jag tror att jag ska ha min liggande men har inte riktigt bestämt mig ännu.


Efter det gjorde vi en bordsdekoration.


Bästa tipset här var mossbollarna som jag blev lite småkär i. ;)
Ska helt klart göra fler. Juligt och fint!


Om jag hade fått välja själv hade jag gjort en dekoration med bara en färg på blommorna. Tyckte det blev lite för mycket, men den kommer att få pryda matrumsbordet!

Jag kan verkligen rekommendera er att gå på en sådan här kurs om ni gillar lite pyssel!
Själv var vi hos Jenny Strandh i Oxie.

2 kommentarer:

  1. Riktigt fina! Vill också ha, men tror grannarna i trapphuset skulle ogilla en krans :/

    SvaraRadera
  2. Så fint!!! Jag vill också lära mig!

    SvaraRadera